مطالب مرتبط

تغذیه مدرسه: بهترین خوراکی برای زنگ تفریح چیست؟

میان‌وعده مدرسه باید سرشار از ویتامین‌ها، پروتئین و مواد معدنی باشد.

تغذیه مدرسه اهمیت بسیار زیادی دارد؛ تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف خوراکی‌های سالم و میان‌وعده‌های مقوی در مدرسه، بر میزان یادگیری دانش‌آموزان تاثیر مثبت دارد.

پیشنهاد ما به شما این است که یک برنامه‌ریزی هفتگی برای تغذیه مدرسه کودکان خود داشته باشید تا تنوع خوراکی‌ها به مرور زمان از بین نرود و کودک شما دل‌زده نشود؛ اما بهترین تغذیه برای مدرسه چیست؟ چه میان‌وعده‌هایی برای دانش‌آموزان مناسب‌تر هستند؟

در این مقاله لیستی از سالم‌ترین خوراکی‌ها و بهترین تنقالات مدرسه آورده‌ایم که به شما در آماده‌سازی میان‌ وعده مدرسه کودکان‌تان کمک می‌کند؛ با فدوکس همراه باشید.

بهترین تغذیه برای مدرسه چیست؟

زنگ تفریح بدون تغذیه مدرسه، بخشی قابل‌توجهی از جذابیت خود را از دست می‌دهد؛ شما با آماده‌سازی میان‌وعده‌های جذاب می‌توانید روحیه فرزندانتان را بهبود داده و به تقویت یادگیری آن‌ها کمک کنید.
در ادامه این بخش با مرور بهترین خوراکی‌های مدرسه، اطلاعات لازم برای تهیه چندین تغذیه مقوی برای زنگ تفریح را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

میوه‌ها و سبزیجات

سبزیجات و میوه‌ها سرشار از انواع ویتامین، فیبر و مواد معدنی هستند و همین مسئله، این دسته از خوراکی‌ها را به یکی از سالم‌ترین و مقوی‌ترین گروه‌های غذایی تبدیل کرده است. همچنین تنوع بالای میوه‌جات و سبزیجات به شما کمک می‌کند روند راحت‌تری را پیش رو داشته باشید و در حفظ تنوع تغذیه مدرسه فرزندانتان دچار مشکل نشوید.

با استفاده از سبزیجات و میوه‌هایی همچون پرتقال، موز، توت‌ها، سیب و غیره، می‌توانید انواع سالاد میوه و اسموتی را برای میان وعده مدرسه فرزندان خود آماده کنید. این گروه غذایی علاوه‌بر آبرسانی به بدن، به دلیل کالری کم از افزایش وزن هم جلوگیری خواهد کرد.

محصولات لبنی

محصولات لبنی منابع غنی کلسیوم، پروتئین هستند و استفاده از آن‌ها به‌عنوان تغذیه مدرسه فواید بسیاری را به همراه خواهد داشت. براساس مقاله منتشرشده در NCBI (مرکز ملی اطلاعات زیست‌فناوری) در سال 2023 پروبیوتیک‌های موجود محصولات لبنی، نقش به‌سزایی را در تقویت سیستم ایمنی برای جلوگیری از کرونا و آنفولانزا ایفا می‌کنند؛ به‌همین دلیل بهتر است در تعیین برنامه تغذیه مدرسه فرزندان خود باید این نکته را در نظر داشته باشید.

برخی از محصولات لبنی که گزینه مناسبی به‌عنوان خوراکی برای مدرسه دانش‌آموزان هستند، عبارتند از:

  • ماست‌های میوه‌ای
  • سس‌های دیپ لبنی
  • شیر طعم‌دار و ساده
  • انواع پنیرها

خشکبار و مغزیجات

مواد معدنی همچون پتاسیم، کلسیم و آهن، بخشی جدایی‌ناپذیر از یک رژیم غذایی سالم هستند. مغزیجات منبع سرشار این مواد معدنی بوده و می‌توانند نقش مهمی در سلامتی دانش‌آموزان ایفا کنند؛ بنابراین قرار دادن آجیل و مغزیجات در برنامه تغذیه مدرسه دانش آموزان اهمیت زیادی دارد. برخی از مقوی‌ترین مغزیجات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نخودچی و کشمش
  • گردو
  • پسته
  • بادام‌زمینی
  • بادام درختی

اوتمیل برای مدرسه

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تامین انرژی موردنیاز دانش‌آموزان در مدرسه اوتمیل است! اوتمیل منبعی غنی از فیبر محسوب می‌شود و استفاده از آن به‌صورت روزانه به شادابی، تقویت سیستم ایمنی و افزایش یادگیری کمک می‌کند.

اوتمیل گزینه‌ای مناسب برای تغذیه مدرسه، خوشمزه و مقوی است.

 

طرز تهیه اوتمیل برای کودکان ساده است، می‌توانید آن را در منزل درست کنید اما اگر برای این کار وقت کافی ندارید پیشنهاد ما به شما اوتمیل فدوکس است که در 3 دقیقه و حتی با آب معدنی آماده می‌شود و سرشار از امگا 9 است.

اوتمیل‌های فدوکس طعم‌های منحصربه‌فردی دارند:

  • اوتمیل خرما و پسته
  • اوتمیل عسل و بادام
  • اوتمیل عسل و پسته
  • اوتمیل خرما و بادام
  • اوتمیل زنجبیل
  • اوتمیل دارچین
  • اوتمیل وانیل و
  • اوتمیل ماسالا

این تنوع در مزه اوتمیل فدوکس را به یک میان وعده مدرسه فوق‌العاده برای فرزندان شما تبدیل می‌کند.

مشاهده قیمت و خرید اوتمیل های آماده فدوکس در 8 طعم

محصولات پروتئینی

ساندویچ‌های مرغ و گوشت قرمز، تخم‌مرغ، کره بادام‌زمینی و مغزیجات منابع پروتئین هستند؛ قرار دادن این خوراکی‌ها در برنامه تغذیه مدرسه دانش آموزان، نقش به‌سزایی در سلامتی و رشد آن‌ها دارد.

نکات مهم آماده‌سازی تغذیه سالم مدرسه

در این بخش به چند نکته اشاره خواهیم کرد که توجه به آن‌ها می‌تواند لذت کودک شما از میان‌وعده مدرسه خود را دوچندان کند. این نکات شامل موارد ذیل می‌شوند:

این روند را سرگرم‌کننده کنید

ترغیب دانش آموزان کم سن‌و‌سال به استفاده از مواد غذایی سالم کمی دشوار است اما غیرممکن نیست! با استفاده از ظروف رنگی و یادداشت‌های محبت‌آمیز در کنار تغذیه مدرسه می‌توانید اشتیاق فرزاندنتان را برای مصرف خوراکی‌های سالم بالا ببرید.

از کمک کودک خود استفاده کنید

در روند انتخاب خوراکی مدرسه، نظر کودک خود را جویا شوید و از کمک او در آماده‌سازی و بسته‌بندی میان‌وعده بهره ببرید. رعایت این نکته علاقه‌ی بچه‌ها به مواد غذایی سالم را افزایش خواهد داد.

با افزایش تنوع در خوراکی مدرسه، کودک خود را برای مصرف مواد غذایی سالم همراه کنید

 

منعطف باشید

کودک خود را مجبور به مصرف یک میان‌وعده مشخص نکنید و اجازه دهید تا کودک در انتخاب تغذیه مدرسه خود، اظهارنظر کند. شما با افزایش تنوع می‌توانید انعطاف‌پذیری خود را در تعیین میان‌وعده بیشتر کنید.

قیمت و خرید جو دوسر فوری و آماده فدوکس برای تهیه میان‌وعده‌های کودکان

 

جمع‌بندی: برای تغذیه مدرسه فرزندانتان برنامه‌ریزی کنید!

با فرا رسیدن فصل پاییز و در طول سال تحصیلی ، تهیه تنقلات و میان‌وعده سالم برای مدرسه بچه‌ها به یکی از دغدغه‌های والدین تبدیل می‌شود، اما بهترین میان‌وعده برای دانش آموزان چیست؟ برای تهیه یک تغذیه مقوی برای زنگ تفریح باید از چه موادی استفاده کرد؟

در این مقاله چندین گروه غذایی و لیستی از خوراکی‌ها را معرفی کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید برنامه تغذیه مدرسه فرزندانتان را تنوع ببخشید.

این خوراکی‌ها علاوه‌بر طعم لذیذ، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها، فیبر و انرژی هستند و سلامتی و شادابی را برای بچه‌ها به همراه خواهند داشت. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سبد خرید
اسکرول به بالا