مطالب مرتبط

خواص فدوکس چیست؟

خواص فدوکس

چندی است که نام فدوکس بر سر زبان‌هاست. خیلی‌ها مایلند بدانند خواص محصولات فدوکس چیست که تا این حد استفاده از آن به گروه‌های مختلف توصیه شده است. در این مقاله قصد داریم به خواص فدوکس برای سلامتی بپردازیم.  

خواص محصولات فدوکس چیست؟                 

خواص محصولات فدوکس، خواص جو دو سر پرک برای بدن را در بر می‌گیرد؛ بنابراین برخی از خواص فدوکس عبارت هستند از:

  • کمک به تناسب اندام و عضله‌سازی
  • شاداب‌سازی پوست
  • بهبود قند خون
  • کاهش سطح کلسترول
  • غنی بودن از آنتی‌اکسیدان
  • حاوی فیبر محلول قوی
  • بهبود عملکرد سیستم گوارش

فدوکس چه کمکی به سلامتی شما می کند؟

جو دوسر پرک، جو دوسر پرک فوری و اوتمیل یا همان میان‌وعده تهیه شده از جو دوسر با طعم‌های مختلف از محصولات فدوکس است. فدوکس به سلامتی شما کمک می‌کند. چطور؟ با داشتن جو دوسر. غلات مثل گندم و جو حاوی خواص زیادی هستند.

جو دوسر یک غله مفید است که با جو تفاوت دارد. در محصولات فدوکس جو دوسر بعد از فرآوری به شکل یک غله آسان‌پخت در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. به این ترتیب هر خاصیتی که جو دوسر داشته باشد، محصولات فدوکس نیز دارند. ضمن این‌که در اوتمیل‌های آماده فدوکس علاوه ‌‌بر وجود این غله، پودر مغزی‌جات نیز موجود است.

تجمیع مواد مغذی، خواص فدوکس را بیشتر می‌کند و سادگی مهیا کردن آن، اوتمیل را به یک گزینه عالی برای ورزشکاران، کودکان، بیماران دیابتی، مادران باردار و شیرده و به طور کل هر فردی بدل کرده است که نیاز به انرژی زیادی در طول روز دارد.

خواص فدوکس برای ورزشکاران

وقتی ورزشکار باشید، دو نکته برای شما حائز اهمیت است. اول اینکه انرژی کافی برای ورزش کردن داشته باشید. بنابراین باید به دنبال خوراکی‌هایی باشید که ضمن داشتن پروتئین بالا به جای چربی‌های غیراشباع که برای بدن مضر است، چربی‌های اشباع‌ داشته باشند. در این صورت هنگام ورزش کردن انرژی مورد نیاز برای عضله‌سازی فراهم می‌شود.

خواص فدوکس

از سوی دیگر بدن یک ورزشکار به کربوهیدرات پیچیده و فیبر زیاد نیاز دارد تا توان و استقامت بدن حفظ شود و گوارش به سادگی انجام پذیرد. وجود فیبر در بدن به فرآیند چربی‌سوزی کمک شایانی می‌کند.

پس اگر ورزشکار هستید، حتما خود را از خواص جو دوسر بهره‌مند سازید. اوتمیل‌های آماده فدوکس در 7 طعم مختلف مانند «خرما و پسته» و «عسل و بادام» با نهایت سرعت یعنی 3 دقیقه آماده می‌شود و انتخاب خوبی برای باشگاه و بدن‌سازی است.

قیمت و خرید اوتمیل های آماده فدوکس در 7 طعم مختلف

 

خواص فدوکس برای بیماران دیابتی

دیابت یک بیماری است که الزامات زیادی را برای بیمار به همراه دارد. لزوم رعایت یک رژیم غذایی خاص، مراقبت دائم و محروم شدن از خوراکی‌های خوشمزه، حسرت زیادی را به دنبال دارد. اگر از خواص فدوکس برای بیماران دیابتی اطلاع پیدا کنید، متوجه می‌شوید که با وجود دیابت هنوز می‌توان یک رژیم دوست‌داشتنی گرفت.

بیماران دیابتی باید از خوردن خوراکی‌هایی حاوی گلوتن تا حد امکان جلوگیری کنند. از آن‌جایی که گندم حاوی گلوتن است، باید از رژیم غذایی افراد دیابتی‌ حذف شود. اما امکان استفاده از جو دوسر وجود دارد.

خواص فدوکس

این غله قند پایینی دارد و به جای کلسترول بد، دارای کلسترول خوب خون است. به همین جهت قرار دادن آن در برنامه غذایی به جلوگیری و کنترل دیابت کمک می‌کند.

اوتمیل‌های فدوکس ضمن داشتن جو دوسر، به خاطر طعم‌های مختلف، خوشمزه هستند و شیرین‌کننده آن‌ها قند گیاهی است. همچنین این اوتمیل‌ها فاقد موادافزودنی هستند.

خواص فدوکس برای کودکان

دغدغه در اختیار گذاشتن خوراکی‌های سالم برای کودکان امروز برای برخی والدین بسیار پر رنگ است. حجم زیاد و تنوع خوراکی‌های سوپرمارکتی، مواد غذایی مفید را از چشم کودکان انداخته‌ است.

پیدا کردن خوراکی که برای کودکان جلب توجه کند، خوشمزه باشد، مفید باشد و در عین حال هیچگونه موادافزودنی در آن استفاده نشده باشد، بسیار سخت است.

فدوکس یکی از معدود خوراکی‌های کودک‌پسند است که می‌توان آن را به‌عنوان میان‌وعده با یک لیوان آب جوش برای بچه‌ها سرو کرد. هم‌چنین می‌توان با جو دوسر پرک فدوکس پروتئین‌بار درست کرده و به‌جای شکلات‌ها و شیرینی‌های مضر، در اختیار کودکان قرار داد.

اوتمیل فدوکس علاوه بر داشتن جو دوسر حاوی مغزی‌جات است و در ساخت آن از هیچ‌گونه موادافزودنی استفاده نشده است. این میان‌وعده‌های جو دوسر طعم‌های مختلف دارد که می‌توان آن را با ذائقه کودک هماهنگ کرد و با خیال راحت آن را به برنامه غذایی افزود. پس از خواص فدوکس برای کودکان نباید غافل شد.

بیشتر بخوانید: «ترکیبات فدوکس چیست؟»

 

خواص فدوکس برای رژیم های مختلف

اگر قصد رژیم گرفتن دارید، حتما به جو دوسر به عنوان یک عنصر تأثیرگذار در رژیم توجه کنید، زیرا هم جو دوسر یا اوتمیل برای چاقی مناسب است و هم برای رژیم لاغری به کارتان می‌آید.

جو دو سر یکی از غلات بسیار مفید است که شما با خوردن آن احساس سیری می کنید. به این دلیل که فیبر بسیار بالایی دارد و زمان سیری شما را افزایش می دهد.

هم‌چنین در کنترل اشتها نقش مهمی دارد و نیاز به ریزه‌خواری در طول روز ندارید. این غله حاوی بتاگلوکان است. بتاگلوکان قابلیت چربی سوزی دارد و می‌تواند چربی‌های موجود در بدن شما را به مرور زمان از بین ببرد. البته ورزش را فراموش نکنید. هیچ رژیمی بدون فعالیت کار بدنی ماندگار و تأثیرگذار نیست.

خواص فدوکس

در رژیم چاقی حجم جو دوسر مصرفی کمی افزایش پیدا می‌کند. ضمن این‌که وقتی اوتمیل دلخواهتان را تهیه می‌کنید یا حتی وقتی اوتمیل آماده فدوکس را مصرف می‌کنید، می‌توانید مواد مغذی و پرکالری مثل پسته و موز و انواع میوه را در آن بگنجانید تا وزنتان را افزایش دهد.

به غیر از رژیم چاقی و لاغری، افراد گیاهخوار حتماً باید از جو دوسر پرک استفاده کنند. میزان آهن و پروتئین موجود در این غله آن را به یک جایگزین مناسب برای گوشت بدل کرده است. حذف گوشت نیازمند جایگزین‌هایی است که کمبود آن را جبران کنند. حبوبات، مغذی‌جات و غلات مخصوصا جو دوسر راهکار بسیار خوبی برای جبران نبود گوشت و مرغ است.

بیشتر بخوانید: جو دوسر فدوکس برای چاقی

 

جو دوسر و اوتمیل آماده فدوکس برای چه افرادی مناسب است؟

به‌طور کلی جو دوسر برای هر کسی با هر سنی مناسب است؛ مگر این‌که کسی ملاحظات خاص غذایی داشته باشد که حتما باید با مشاور تغذیه هماهنگ باشد. در غیر این صورت خواص فدوکس شامل حال همه است.

خواص فدوکس فقط به داشتن پروتئین ختم نمی‌شود. در بر گرفتن انواع مینرال‌ها، ریزمغزی‌ها و درشت‌مغزی‌ها فدوکس را یک خوراکی سالم کرده است.

محصولات فدوکس آنتی‌اکسیدان هستند و از سرطان جلوگیری می‌کنند، ایمنی بدن را بالا می‌برند، به سلامت و شفافیت پوست و مو کمک می‌کنند، در رژیم چاقی و لاغری به کار می‌روند، در کنترل دیابت و فشار خون نقش دارند، برای تقویت عملکرد قلب تأثیرگذار است و خواب آرام و راحتی را به ارمغان می‌آورد.

بنابراین در استفاده از محصولات فدوکس و قرار دادن آن‌ها در رژیم غذائییتان یک لحظه هم تردید نکنید.

قیمت و خرید جو دوسر پرک فدوکس در بسته‌های 500 و 250 گرمی

 

سخن پایانی

«خواص فدوکس» به جهت وجود جو دوسر و سایر مواد مغذی بسیار زیاد است. گروه‌های سنی و افراد مختلف در شرایط متفاوت می‌توانند محصولات فدوکس را استفاده کنند. ورزشکاران، مادران باردار و شیرده، کودکان، بیماران دیابتی و … همگی می‌توانند اوتمیل آماده فدوکس را در 3 دقیقه تهیه و مصرف کنند.

آهن، فیبر، پروتئین، گروه ویتامین‌های ب و مواد معدنی چیزی نیست که بتوان از آن‌ها به سادگی چشم‌پوشی کرد. فارغ از رژیم چاقی، لاغری، گیاه‌خوار بودن یا نبودن عاقلانه‌ترین کار افزودن این غله پرخاصیت به رژیم غذایی است.

سبد خرید
اسکرول به بالا